27 ianuarie, 2014

Umulig Kærlighed (II)


                                                                 Cap.2

          “Zdrobit e sufletul meu, de freamătul vecinilor. Şi încerc să zâmbesc, să fiu ce-am fost, dar nu cred că voi mai reuşi. Nici pomul nu este la fel în fiecare primăvară, << chipul de lut >> cum poate rezista acestor vitregii naturale ? Vreau să scot din minte momentele cele … dar nu reuşesc. Iar şi iar mă năpădesc amintirile, mă năpădesc îmbrăţişări calde, zâmbete unice şi clipe de Rai. Momente intime de culoare, de ciudăţenie şi nebunie. Simt că nu mai pot să retrăiesc aceste amintiri, că îmi fac iluzii, belestemându-mi viaţa. Nici sângele, nici lama nu poate curăţa sufletul meu. De ce ? De ce curge apa, de ce ninge, de ce ceaiul e cald, … iar tu nu mai eşti ca înainte ? De ce ?
          Sunt întrebări, la  care nu cred că voi avea vreun răspuns. ‘Jeg elsker dig’ devin simple cuvinte…cuvinte care ajung să te rănească şi să te înfurie.
          Cum apar în viaţa mea, aşa vor şi dispărea. Nu voi mai permite ca un Falsk Ven să profite de mine. Adevăr ori moarte! Singurătate ori Iubire! Speranţă ori prăbuşire!”
          Împături frumos hârtia sigilând-o cu ceară de la o lumânare care pâlpâia pe un colţ de masă. Dechise din nou cufărul şi o aruncă într-u el. Luă haina din cuier, mai cerceta ca pentru ultima dată camera, şi plecă.

***
Spitalul Dod, era unul micut situat la ieşire din oraş, dar cam sinistru. Nu se schiţa un zâmbet, un ochi vesel, nimic. Toţi îmbrăcaţi în halate albe, ca şi cum ar fi fost clonaţi. La recepţie o fată grasă şi plictisită, sorbea zgomotos dintr-o cană de cafea.
- Am fost anunţat că un prieten se află la morgă!
- Cine v-a anunţat ? răspunde cu un glas gros ca de bărbat.
- Am fost sunaţi de la spital!
- Numărul de identificare al cadavrului.
- Aaaa … două secunde vă rog. Şi îşi întoarce privirea către Forradt. Numărul de identificare al lui Falsk Ven!
Acesta se caută prin buzunare, scoate o hârtiuţă mototolită şi i-o întinde lui Kedelig.
- Helvede669382! Rosti către fata de la receptive.
- Cadavrul a fost ridicat acum 20 de minute.
??? Forradt se uită speriat şi în acelaşi timp curios la Kedeling. Cine ar putea fi ?

***
“Greu mai este…” Şi aruncă un cadavrul din spate în zăpada moale, lângă nişte crengi de arbuşti.
 “Ce nu fac eu pentru lume ? Ce nu fac eu pentru a fi bine peste tot? Când voi spune adevărul oare câţi îmi vor fi aproape ? Câţi îmi vor întoarce spatele, câţi mă vor privi cu ură, mă vor prigoni … Trebuie făcute şi sacrificii, trebuie păstrate anumite ‘norme’ de ochii lumii. Oare el, cum se gândeşte despre mine ? Ce cuvinte o folosi ? Mi-e aşa de dor de Lukav …”
Ia cadavrul din nou în spate, mergând bezmetic prin zăpada mare, spre pădure … 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu